Försäljningsvillkor för återförsäljare i Sverige

Priser

Angivna priser är nettopriser. Vi förbehåller oss rätten till prisjustering vid omständigheter utanför vår kontroll - till exempel prisändringar från våra leverantörer, valutakursförändringar, etc.

Leveransvillkor och frakt

  • På order under 3.000:- debiteras en frakt- och distributionsavgift på 100:-
  • Leveranser sker med av oss bestämt fraktsätt.
  • Om expressleverans önskas kommer den faktiska fraktkostnaden att debiteras.

Fakturaavgift

Faktura skickas som e-brev. Önskas fakturan brevledes, tillkommer en avgift på SEK 20,00.

Betalningsvillkor

Efter godkännande från vår ekonomiavdelning, lämnas 30 dagars kredit från fakturadatum. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta enligt Riksbankens gällande referensränta plus 8 %.

Returhantering – Reklamationer och utbyten

Följande krav ska uppfyllas inför en retur till WE Optics:

  • Reklamation av inkuranta eller felaktigt levererade varor skall anmälan göras inom åtta dagar från det att sändningen anlänt. Godkänd anmälan tilldelas ett RMA-nummer. Detta nummer måste finnas med vid all korrespondens kring aktuellt ärende. Försändelsen ska tydligt märkas med beviljat RMA-nummer.
  • Felfria varor får ej returneras – endast om WE Optics har levererat fel vara
  • Frakt debiteras på ej godkända returer som mottagits av WE Optics

Transportskador

Vid en transportskada:

  • Rapportera skadan direkt till chauffören som ska dokumentera att sändningen är skadad. Viktigt att detta görs innan mottagen sändning signeras.
  • Dokumentera skadan vid mottagen leverans genom fotografering.
  • Skicka in din anmälan till info@weoptics.se med beskrivning av skadan, sändningsnummer och fakturanummer.
  • Spara emballage för vidare utredning

Hej, vi använder cookies för att denna sajt skall fungera bättre för dig.

Mer info