- Hem
- Köpvillkor
Försäljningsvillkor för återförsäljare i Sverige
Priser
Angivna priser är nettopriser. Vi förbehåller oss rätten till prisjustering vid omständigheter utanför vår kontroll - till exempel prisändringar från våra leverantörer, valutakursförändringar, etc.
Leveransvillkor och frakt
- På order under 3.000:- debiteras en frakt- och distributionsavgift på 100:-
- Leveranser sker med av oss bestämt fraktsätt.
- Om expressleverans önskas kommer den faktiska fraktkostnaden att debiteras.
Fakturaavgift
Faktura skickas som e-brev. Önskas fakturan brevledes, tillkommer en avgift på SEK 20,00.
Betalningsvillkor
Efter godkännande från vår ekonomiavdelning, lämnas 30 dagars kredit från fakturadatum. Efter förfallodagen debiteras dröjsmålsränta enligt Riksbankens gällande referensränta plus 8 %.
Returhantering – Reklamationer och utbyten
Följande krav ska uppfyllas inför en retur till WE Optics:
- Reklamation av inkuranta eller felaktigt levererade varor skall anmälan göras inom åtta dagar från det att sändningen anlänt. Godkänd anmälan tilldelas ett RMA-nummer. Detta nummer måste finnas med vid all korrespondens kring aktuellt ärende. Försändelsen ska tydligt märkas med beviljat RMA-nummer.
- Felfria varor får ej returneras – endast om WE Optics har levererat fel vara
- Frakt debiteras på ej godkända returer som mottagits av WE Optics
Transportskador
Vid en transportskada:
- Rapportera skadan direkt till chauffören som ska dokumentera att sändningen är skadad. Viktigt att detta görs innan mottagen sändning signeras.
- Dokumentera skadan vid mottagen leverans genom fotografering.
- Skicka in din anmälan till info@weoptics.se med beskrivning av skadan, sändningsnummer och fakturanummer.
- Spara emballage för vidare utredning